طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

جاوا اسکریپت بر وب فرمانروایی می کند. اگرچه این اظهارنظر ممکن است جای بحث داشته باشد اما بسیار روشن است که این زبان در حال حاضر در هر جایی از وب دیده می‌شود. بر اساس نظرسنجی های انجام شده توسط سایت Stack Overflow در سال ۲۰۱۸ زبان جاوا اسکریپت رایجترین زبان میان توسعه دهندگان بوده است. بیش از ۷۰ درصد از 78 هزار نفر پاسخ دهنده سایت Stack Overflow کدهای خود را به زبان جاوا اسکریپت می نویسند.

Angular

از طرفی فریمورک های جاوا اسکریپت نقشی اساسی در این فرمانروایی را به عهده دارند. بر اساس گزارش‌های موجود فریمورک های جاوا اسکریپت مانند Node.js ، AngularJS و React محبوبیت قابل توجهی را به دست آورده‌ اند و افرادی که به دنبال متخصصانی در این زمینه‌ها هستند به شدت افزایش یافته است.

frameworks-employers-need

نمودار بالا به خوبی نشان می دهد که تقاضا برای توسعه دهندگان آنگولار بیش از هر فریم ورک دیگری است. پس بیایید بررسی کنیم که چرا آنگولار تا این اندازه محبوب شده است.

آنگولار چیست؟

آنگولار یکی از داغ‌ترین های فریمورک های متن باز جاوا اسکریپت است. این فریم ورک توسط شرکت گوگل توسعه داده شده و نگهداری می شود. فریمورک آنگولار برای ساخت برنامه‌های قابل اعتمادی که پر از ویژگی‌های فوق‌العاده هستند، استفاده می‌شود. عملکرد این فریمورک بسیار عالی است و باعث می شود کدهای جاوا اسکریپت بسیار ساده و ساختار یافته به نظر برسند.

فریمورک آنگولار همچنین برای توسعه برنامه های موبایل و اپلیکیشن های دسکتاپ استفاده می شود. برای مثال Ionic یک پلتفرم قدرتمند برای توسعه اپلیکیشن‌های کراس پلتفرم موبایل است، که به وسیله ی آنگولار ساخته شده است. تیم آنگولار در گوگل از سال ۲۰۰۹ تاکنون نسخه های مختلفی از این فریمورک را منتشر کرده‌اند.

AngularJS اولین نسخه این فریمورک برای ساخت اپلیکیشن های single page داینامیک بود. معمولا از واژه جایگزین برای “Angular” برای نسخه ۲ و نسخه های بعدی از این فریمورک استفاده می شود. آنگولار تنها یک بروزرسانی نبود بلکه کاملاً AngularJS را بازنویسی کرد و در نسخه های جدید این فریم ورک قابلیت های جدیدی مانند معماری کامپوننت ها، قواعد نوشتاری متفاوت، ماژولار بودن، زبان TypeScript، بارگذاری پویا و ... به چشم می‌خورد.

بسیاری از اپلیکیشن های مشهور وب مانند Eat24 ، Radio.com ، Udacity ، Freelancer ، Crunchbase ، NBA.com و Google Express همگی با آنگولار ساخته شده اند. با حجم محصولاتی که در این فریمورک ایجاد شده است و پشتیبانی قوی شرکت گوگل از این فریمورک می توان حدس زد که محبوبیت این فریمورک به این زودی ها کاهش پیدا نمی کند.

بر اساس آماری از سایت Stack Overflow در سال ۲۰۱۸ آنگولار دومین زبان محبوب و پر استفاده در بین توسعه دهندگان بوده است.

مزایای فریمورک آنگولار

البته دلایل مختلفی در پشت چنین محبوبیت بزرگی برای آنگولار وجود دارد. در زیر به برخی از مزایای این فریمورک برای تیم های توسعه اشاره کرده ایم :

  • استفاده از TypeScript : اگرچه آنگولار به عنوان فریمورکی از جاوا اسکریپت در نظر گرفته می شود اما بر مبنای TypeScript است. TypeScript یک ابر مجموعه برای جاوا اسکریپت محسوب می‌شود. کد نوشته شده در TypeScript به آسانی به جاوا اسکریپت کامپایل می شود. TypeScript در مقایسه با جاوا اسکریپت دارای مزایای فوق العاده ای است. برای مثال قابلیت شناسایی خطاها در زمان تایپ یک قابلیت ستودنی برای TypeScript است که به توسعه دهندگان فرصت جبران خطاها را میدهد.
  • پایداری و استحکام : تمام نسخه های ۲ به بعد در آنگولار نسبت به نسخه های قبلی خود دارای پایداری و ثبات هستند و این یعنی به سادگی می توانید پروژه خود را بدون تغییر در کد ها به نسخه های جدیدتر این فریم ورک ارتقا دهید. علاوه بر این آنگولار از گوگل قدرت گرفته است که به قابلیت ثبات و پایداری فریمورک توجه ویژه‌ای دارد.
  • ماژولار بودن : یک برنامه آنگولار در ماژول های مختلف سازماندهی می‌شود و این یعنی کد شما دارای ماژول های جداگانه ای است که هر کدام مسئول توابع مختلفی هستند. می توانید ماژول هایی از پکیج های آنگولار را استفاده کنید و یا خودتان ماژول ها را بنویسید یا از کامپوننت های آماده ای که توسط جامعه توسعه دهندگان آنگولار منتشر می‌شود استفاده کنید.
  • سازگاری در کد : طبیعت کامپوننت محور بودن اپلیکیشن‌های آنگولار سازماندهی و نگهداری کدها را ساده‌تر می‌کند. این کامپوننت ها دارای قابلیت استفاده مجدد هستند برای مهندسانی که با کدهای شما آشنایی ندارند، خوانا هستند.
  • آزمایش آسان‌تر : انجام آزمایش و تست بر روی سیستم های ماژولار ساده تر است. علاوه بر این تکنولوژی های مختلفی برای تست برنامه های آنگولار وجود دارد برای مثال Protractor برای تست های end-to-end ایده آل بوده و Karma برای تست های واحد مناسب است.
  • کراس پلتفرم : از آنگولار می‌توان برای توسعه اپلیکیشن های مختلف مانند وب، native و موبایل استفاده نمود. علاوه بر این به شما اجازه ساخت برنامه های pwa را نیز می دهد.
  • جامعه پشتیبانی کننده : آنگولار در میان توسعه دهندگان به شدت محبوب است و جامعه بزرگی دارد. این جوامع را می‌توان در Stack Overflow و گروه های LinkedIn پیدا کرد.

نتیجه

جاوا اسکریپت یک زبان چند منظوره است که برای همه چیز استفاده می شود. برای مثال می توانید از این زبان در front end ، back end و موبایل و افزونه های مرورگر استفاده کنید. بدون شک آنگولار یکی از قدرتمند ترین فریمورک های جاوا اسکریپت است این فریمورک را دارای فهرستی از مزایای مختلف استو به وسیله گوگل پشتیبانی می‌شود. جامعه این فریمورک نیز بسیار بزرگ است، در نتیجه می توانید پاسخ سوالات خودتان را سریعاً به بیابید. 

#فریمورک جاوااسکریپت #فریمورک آنگولار
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۳
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی