طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

یکی از دلایلی که فناوری اطلاعات هنوز یکی از سودآورترین صنایع در جهان است، این است که این صنعت دائما در حال تغییر و تحول است. هر روز، همراه با فن آوری های جدید و استراتژی های بازاریابی، روندهای جدیدی ظاهر می شوند. کسی که می خواهد در این صنعت حضور موثری داشته باشد، باید به طور مداوم روند های جدید را دنبال کند و همیشه آماده یادگیری تکنولوژی های جدید باشد.

programmer

البته، ممکن است با خودتان فکر کنید، "اما من یک برنامه نویس هستم". چرا باید چیزی فراتر از کارم را یاد بگیرم؟ خب، پاسخ این سوال ساده است. در شرایط کنونی، اگر می خواهید در زندگی حرفه ای خود پیشرفت داشته باشید، باید مانند یک آچار فرانسه عمل کنید. حتی اگر نمی خواهید پیشرفت کنید، هنوز نیازمند مهارت های جدیدی هستید تا قابلیت های خود را بهبود ببخشید.فقط  در این صورت است که میتوانید با موج تغییرات همراه شوید و از بازار عق نمانید.

ممکن است برایتان این سوال پیش آمده باشد که روند هایی که باید دنبال کنم چه هستند و چگونه میتوانم آنها را دنبال کنم؟ من برخی از موارد مرتبط را پیدا کرده ام و آنها را در زیر فهرست کرده ام. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم :

توسعه وب

اگر زمینه اصلی کار شما توسعه وب است و می خواهید در بالاترین سطح قرار گیرید ، سه گام جدید برای تمرکز در سال 2019 وجود دارد، که در زیر به آنها اشاره کرده ام :

Vue.js

اگر مسیرتان را در جاوا اسکریپت میبینید، احتمالا تا حدودی با Vue.js آشنا هستید . این فریمورک در سال 2014 منتشر شد و اکنون به طور باورنکردنی محبوب است، و این محبوبیت عمدتا به دلیل این است که این فریمورک سریع، سبک و قابل اطمینان است. موضوع جالبی که در مورد این فریمورک وجود دارد این است که توسط یک نفر ایجاد شده است.

در حال حاضر، با توجه به Packt Hub، مزایای متعددی برای استفاده از Vue.js وجود دارد :

  • بر خلاف برخی از فریمورک های دیگر، یادگیری Vue.js بسیار آسان است و دارای مستندات گسترده ای است که تمام موارد پایه ای را پوشش میدهد. با یادگیری این فریمورک سبک وزن، قادر خواهید بود سریعتر و راحت تر برنامه های خود را نسبت به زمانی که از Angular و React استفاده میکنید، ایجاد کنید.
  • Vue.js کاملا انعطاف پذیر است، بنابراین شما می توانید از هر کتابخانه ای استفاده کنید، برای مثال میتوانید از Vuex و vue-router استفاده کنید. اگر شما اینها را دوست ندارید، می توانید Redux یا حتی JSX را انتخاب کنید.
  • فریمورک Vue.js یکی از کوچکترین و سریعترین فریمورک هاست که نیازی به بهینه سازی ندارد و انتظارات برنامه نویسان را رفع میکند.
  • مهمتر از همه، Vue.js دارای یک جامعه اختصاصی و وفادار است که به طور مداوم در تکامل و پیشرفت این فریمورک نقش ایفا میکنند.

برنامه نویسی تابعی

وقتی که صحبت از برنامه نویسی تابعی به میان می آید، اکثر مردم به دو دسته تقسیم می شوند. دسته ای آن را دوست دارند و دسته ای دیگر از آن متنفر هستند. مدافعان این روش ادعا می کنند که این روش واضح تر و کارآمدتر از برنامه نویسی شی گراست.

اگر با برنامه نویسی دستوری و تابعی آشنایی ندارید میتوانید مطالب زیادی در این باره در اینترنت بیابید. میتوان برنامه نویسی دستوری را به عنوان خط مونتاژی که پر از دستگاه های کوچک است در نظر گرفت که هر دستگاه به طور دقیق نقش مهمی را به منظور تولید محصول نهایی ایفا میکند. تمام این عملیات پی در پی هستند، به این معنی که آنها وابسته به یکدیگر هستند. اگر در عملکردی مشکلی پیش بیاید، کل محصول از دچار مشکل خواهد شد.

از سوی دیگر، برنامه نویسی تابعی، عملکردهایی را ایجاد می کند که به طور مستقل کار می کنند و بر یکدیگر متکی نیستند. برنامه نویسی تابعی به برنامه نویسان کمک میکند تا حد ممکن از کد نویسی تکراری پرهیز کنند. این کار سرعت توسعه برنامه را به شدت افزایش میدهد.

در سال های گذشته، برنامه نویسی تابعی آنقدر محبوب نبود، اما سرعت این محبوبیت در حال افزایش است. UserSnap اعلام کرده است، این افزایش در محبوبیت عمدتا به دلیل پیشرفت جاوا اسکریپت است، به خصوص سه عملکردی که به تازگی به این زبان اضافه شده اند :

  • توابع Arrow
  • وسعت Object/array
  • Async/await

چه شما از برنامه نویسی تابعی استفاده کنید چه نه، محبوبیت این روش هر روز در حال افزایش است، پس میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

افزونه های مرورگر

تقریبا تمام مرورگرهای بزرگ وب دارای گزینه ای برای نصب افزونه (چیزی که موزیلا فایرفاکس آن را add-ons مینامد) بر روی خود هستند. افزونه ها بخش های فوق العاده مفیدی هستند که اجازه می دهد تا تغییرات مختلفی را در تجربه کاربری برای یک وب سایت به وجود آورید. به عنوان مثال، یکی از محبوب ترین افزونه ها AdBlock است که به خوبی می تواند تبلیغات مزاحم را در مرورگر شما متوقف کند.

جالب است که این افزونه ها به طور مداوم سازگاری را بهبود می بخشند، و این یعنی افزونه های ایجاد شده برای Google Chrome نیز ممکن است در موزیلا فایرفاکس استفاده شوند. در این مورد موزیلا از گوگل کروم جلوتر است. با استفاده از API WebExtensions ، می توانید به سادگی کد های خود را به مرورگرهای دیگر منتقل کنید. احتمالا این سازگاری در سال 2019 بهبود خواهد یافت.

توسعه نرم افزار

در صورتی که شما یک توسعه دهنده نرم افزار هستید، نکاتی وجود دارد که در سال 2019 باید مراقب آنها باشید.

بلاکچین

جای تعجب ندارد که بلاکچین هنوز هم یکی از محبوب ترین فن آوری های جهان است. بلاکچین لیستی از رکورد هایی است که "blocks" نامیده می شوند و  با هم مرتبط و رمزنگاری شده اند. از آنجا که داده های بلاکچین را نمی توان تغییر داد و هر بلوک رمزنگاری می شود، این تکنولوژی برای رمزنگاری بسیار مناسب است. از طرفی تقاضا برای توسعه دهندگان Blockchain در سراسر جهان میزان بالایی است.

blockchin

اینترنت اشیا

بر طبق آمار، از یک وب سایت معتبر،حدود 30 میلیارد دستگاه تا سال 2020 توسط اینترنت به همدیگر متصل میشوند. این تعداد واقعا زیاد است و شرکت هایی در سراسر جهان دائما به دنبال راه هایی برای بهبود، بهینه سازی و افزایش سرعت این ارتباطات هستند. اینترنت اشیا هم از جمله مواردی هست که باید به آن بپردازید

امنیت سایبری

با افزایش تعداد دستگاه ها و برنامه ها، خطر بیشتری وب سایت ها را تهدید میکند. شروع کارهای امنیتی سایبر در حال افزایش است و به نظر می رسد تا پایان سال مقدار این کارها بسیار بیشتر شود. در طول سال 2019، می توانید لیستی از شرکت های امنیتی سایبری را دنبال کنید و راه های جدیدی برای مقابله با تهدیدها یاد بگیرید.

تهدیداتی که ما در سال جاری می توانیم به آنها بپردازیم کدامند؟ خوب، اینترنت اشیا قطعا یکی از دلایل اصلی برای نگرانی است زیرا هر ساله تعداد دستگاه هایی که به متصل میشوند افزایش می یابد

نگرانی عمده برای اکثر کارشناسان این است که حملات سایبری با کمک AI(هوش مصنوعی) اتفاق می افتد که یک روند خطرناک است و بسیاری از شرکت های امنیتی مجبور به مبارزه با آن خواهند شد. برنامه نویسان باید در نظر بگیرند که تا چه میزان می توانند یاد بگیرند و درگیر شوند چرا که IoT یک صنعت عمده است و نیاز دارد در آن حرفه ای باشید.

خودتان را برای آینده آماده کنید

همه اینها فقط برخی از نوآوری هایی هستند که در انتظار شمایند و به عنوان یک برنامه نویس، باید خودتان را برای درک آنها آماده کنید. ما در یک دنیای سریع زندگی می کنیم، مسلما با مشکلاتی روبه رو میشوید و دانستن آخرین روند و تکنولوژی های موجود برای حل آنها، کار و زندگی شما را ساده تر می کند. نقش شما به عنوان یک برنامه نویس این است که خودتان را بروز نگه دارید.

#یادگیری #برنامه نویسی تابعی

منبع: لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۳
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی