طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

وقتی صحبت از پلتفرم های اندروید و ios می شود، انتخاب پلتفرمی مناسب برای ساخت اپلیکیشن های موبایل می تواند کار سختی باشد. طبق یک مطالعه ۲۳ درصد از کاربران وقتی تنها یک بار از برنامه ای استفاده می کنند، آن را حذف می کنند. این چیزی است که باید در زمان طراحی و توسعه برنامه موبایلی خود در نظر بگیرید. موبایل ها به بخش اصلی از زندگی کاربران تبدیل شده اند، به همین دلیل انتظارات کاربران تا حد زیادی افزایش یافته است.

android-vs-ios-featured

به لطف سازگاری بیشتر موبایل ها و ظهور برنامه های جدید به حجم این انتظارات اضافه شده است. اما کسب و کارها و خدمات آنها به آن میزان تکامل پیدا نکرده اند.  در نتیجه این امر مستلزم توجه بیشتری است. 

۵ فاکتور برای انتخاب بین توسعه اندروید و ios

با وجود اینکه هر دو پلتفرم از مزایا و معایب خود برخوردار هستند، برای تصمیم گیری به منظور انتخاب از بین این دو پلتفرم ۵ فاکتور مهم را در این مقاله بررسی می کنیم :

مخاطبین هدف

target-Audience

قبل از ساخت یک برنامه موبایل باید مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. وقتی مخاطبان هدف خود را شناختید اکنون باید بدانید آنها از کدام پلتفرم بیشتر استفاده میکنند. پلتفرم اندروید در میان استفاده کنندگان تلفن همراه بیشترین مخاطب را داراست. با این وجود نمی‌توان گفت همه مخاطبان هدف شما از این سیستم عامل استفاده می کنند. برای مثال طرفداران اندروید در کشورهای در حال توسعه مانند آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی بیشتر هستند.

در حالی که در کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان و کانادا پلتفرم ios مخاطبان بیشتری دارد.

جدول زمانی

timeline

چیز دیگری که باید در نظر گرفت جدول زمانی است. با چه سرعتی می‌خواهید برنامه تلفن همراه خود را به بازار برسانید؟ در نظر داشته باشید که هر چقدر زمان توسعه افزایش یابد هزینه های شما نیز افزایش می یابند. ساخت برنامه‌ای که با طیف گسترده ی تلفن های همراه اندروید سازگار باشد، زمان بیشتری از شما خواهد گرفت. هر چند که همیشه این مورد صادق نیست.

ابزارها و دستگاه‌های مختلفی از اندروید وجود دارد که دارای صفحه نمایش هایی با اندازه های مختلف هستند و نسخه های متفاوتی از اندروید بر روی آنها نصب شده است. چه شما از پلتفرم اندروید و چه از پلتفرم ios برای توسعه برنامه خود استفاده می کنید، زمانی را برای  توسعه و انتشار آن نیاز دارید. توسعه‌دهندگان موبایل نقش قابل توجهی را در این جدول زمانی بازی می کنند.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که توسعه‌دهندگان شما از دانش و مهارت کافی برای توسعه برنامه‌های شما برخوردار هستند.

ویژگی های مطلوب

desired-features

یکی از فاکتورهای مهم قبل از تصمیم گیری برای انتخاب از میان این دو سیستم عامل، وجود ویژگی های مورد نظر در این پلتفرم هاست. یک پلتفرم خوب همیشه یادگیری آن آسان است و دارایی جامعه پشتیبانی کننده خوبی است. ویژگی های خوب در یک پلتفرم توسعه دهندگان را قادر می سازد، برنامه های قدرتمند با قابلیت تست محور را توسعه دهند. این ویژگی باعث می شود برنامه را بدون دردسر عیب یابی کرده و آن را بر روی هاست قرار دهید.

علاوه بر این، پلتفرم های توسعه تلفن همراه باید دارای قابلیت های احراز هویت قوی و ذخیره سازی داده ها بوده و ادغام آنها با سرویس‌های شخص ثالث ساده باشد.

بودجه بندی برنامه

budgeting-the-app

تقریبا ۲۰ درصد از توسعه دهندگان در مورد بودجه بندی برای یک برنامه گفته اند که کمبود بودجه یکی از فاکتورهای مهم آنها برای انتخاب پلتفرم مورد نظر آنها بوده است. توسعه برنامه ای با یکی از پلت فرم های اندروید یا ios به مراتب ارزان تر از زمانی است که برنامه را برای هر دو سیستم عامل توسعه می‌دهید.

بنابراین در مواردی که بودجه شما محدود است، انتخاب سیستم عاملی مناسب برای توسعه یک برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که برای توسعه یک برنامه اختصاص داده می شود ارتباط مستقیمی با هزینه‌ها دارد. ساخت برنامه‌ای در پلتفرم ios به مراتب زمان کمتری در مقایسه با پلتفرم اندروید از شما خواهد گرفت. در نتیجه هزینه تولید در این پلتفرم پایین‌تر است.

اهداف درآمدی

revenue-goal

توسعه و نگهداری یک برنامه امری پرهزینه است و شما همچنان می خواهید هزینه های خود را از توسعه برنامه تامین کنید. آیا قصد دارید برنامه خود را رایگان ارائه دهید و یا به ازای پرداخت مبلغی در یک فروشگاه برنامه خود را به کاربران ارائه دهید. اندروید دارای برنامه های رایگان بیشتری در بازار است، این در حالی است که اکثر برنامه های ios فروشی هستند و مشتری برای استفاده از آنها باید مبلغی را پرداخت کند.

اهداف درآمدی شما تا حد زیادی می‌تواند بر روی پلتفرم انتخابی شما تاثیر گذار باشد. اگر شما قصد دارید با یک برنامه رایگان شروع کنید و بعد از آن کسب درآمد کنید و یا برنامه رایگانی را برای تبلیغ خود داشته باشید، اندروید انتخابی مناسب تر است. با این حال اگر می خواهید از همان ابتدا پول دریافت کنید ios برای شما مناسب تر خواهد بود.

توسعه با اندروید و یا ios کدام بهتر است؟

در این روزها سیستم عامل های اندروید و ios دو سیستم عامل خوب برای توسعه برنامه های موبایلی هستند. حدود ۷۵ درصد از مردم از اندروید استفاده می کنند، این در حالی است که ۱۹ درصد از مردم از ios استفاده می کنند. بنابراین بدون شک اندروید برنده این بازی است و توسعه برنامه های اندروید در جهان در حال افزایش است.

به طور متوسط ۹۶ درصد از کل بازار موبایل در اختیار این دو پلتفرم است، با وجود اینکه می توان برنامه ای را برای هر دو سیستم عامل توسعه داد اما به دلایلی در اکثر مواقع یکی از این دو پلتفرم انتخاب می شود :

  • هزینه بالا : ساخت برنامه برای هر دو سیستم عامل نیاز به ابزارها و توسعه دهندگان مختلف دارد، در نتیجه هزینه توسعه به شدت بالا می رود.
  • ریسک پذیری : در حالی که پاسخ کاربران به برنامه شما و پذیرش آن قابل پیش بینی نیست، بنابراین توسعه یک برنامه در یکی از پلتفرم ها معقولانه تر به نظر می رسد.

کلام پایانی

به طور خلاصه اندروید و ios سهم بزرگی از بازار موبایل را به خود اختصاص داده اند و هر کدام دارای مزایا و معایب خود هستند. سیستم‌ عاملی که برای توسعه برنامه خود انتخاب می کنید تا حد زیادی به کسب و کار شما و مخاطبین هدف شما بستگی دارد، پس موارد بالا را در انتخاب در نظر بگیرید.
 

منبع: لرن سورس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۳
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی