روند های داغ طراحی وب در سال ۲۰۱۹
این روزها تکنولوژی با سرعت بالایی در حال رشد است. تعداد وب سایتها به سرعت در حال افزایش است. آنها روز به روز در حال پیشرفت و تبدیل شدن به میدان وسیعی برای خلاقیت هستند. اما روند های طراحی وب در سال ۲۰۱۹ چه هستند؟
در سال جاری ترکیبی از تجارب ارزشمند و افکت های فوقالعاده دیجیتال، همراه با واقعیت و اعتبار برای برجستهتر کردن برند شما با هم ترکیب میشوند. روند های طراحی وب در سال 2019 بیشتر در مورد تعامل کاربران با برند ها، استایل های جدید ، راحتی کار با وب سایت ها ، دسترسی آسان و سهولت استفاده و تاثیرگذاری بر مخاطب هدف تان است. پس بیایید این روند ها را در این مقاله بررسی کنیم.
۱. تایپوگرافی کارآمد
تایپوگرافی در سال ۲۰۱۹ به طور فزایندهای محبوب شد. همه طراحان شروع به استفاده از عناوین (هیدینگ) خبری بزرگ و عبارات برجسته کردند. در سال جاری فونتهای مد روز به طور گسترده ای برای جایگزین کردن تصاویر و غنیسازی صفحات وب استفاده میشوند. در نتیجه پیام هایی را به کاربران ارسال میکنند و توجه آنها را به خود جلب میکنند.
در سال جاری تایپوگرافی عبارت است از :
- بریدن بخشهایی از حروف و کلمات ؛
- بزرگ کردن اندازه متون؛
- انیمیشن؛
- قرار دادن تصاویر در تایپوگرافی ؛
- اضافه کردن فضای منفی و...
تایپوگرافی وقتی به درستی استفاده شود، با استفاده از فونت ها وب سایت شما را چارچوببندی میکند، نام تجاری شما را به کاربران معرفی میکند و به طراحی شما یک اثر بصری استثنایی میدهد.
۲. گرادیانت و باز هم گرادیانت
گرادیانت یکی از مهمترین ویژگیهای طراحی وب از سال ۲۰۱۷ تاکنون بوده و هنوز هم در سال ۲۰۱۹ به شدت قدرتمند است. نکته جالب این است که امسال گرادیانت به شکلهای نامنظم و اغلب کج و معوج نمایان شده است و اشکال نرم و رنگهای روشن را کنار زده است.
در حال حاضر، گرادیانت بیشتر در مورد رنگهای برجسته، اسیدی و دارای کنتراست بالا است. این گرایش طراحی رابط کاربری، بیشتر در مورد افزودن رنگها و متون برای ایجاد طرحهای مدرن وب است.
با روند های جدید به وجود آمده در بخش گرادیانت میتوانید به راحتی به مخاطب خود کمک کنید تا بر روی مهمترین محتوا در صفحه تمرکز کنند. در سال جاری گرادیانت همچنان یکی از قدرتند ترین روند های طراحی وب خواهد بود.
۳. تصاویر طبیعیتر و قابل اعتماد تر
تصاویر بخش مهمی از طراحی هستند که روند های مشخصی را دنبال میکنند. استفاده از تصاویر در طراحی سایت یک روش عالی برای جلب توجه کاربران و اعتباربخشی به وب سایت است. در حال حاضر، کاربران از عکسهای استوکی که یک مدیر خندان و یا یک لپتاپ با یک فنجان قهوه در کنار آن را نشان میدهد خسته شده اند.
امروزه استفاده از تصاویر باید واقعیتر و اصیلتر باشد. بهتر است از دنیای دیجیتال فلت به سمت دنیای واقعی تری حرکت کنید. سعی کنید از تصاویر مرتبط و با کیفیت در وب سایت خود استفاده کنید. همانطور که باید تصاویر شما برای وب سایت تان بهینه باشد، نباید از تصاویری که دارای رزولوشن پایینی هستند استفاده کنید.
۴. تصویرسازی سفارشی شده
تصویرسازی یکی از مهمترین و احساسی ترین روشهای ارتباطی است و نقش مهمی در تعامل با کاربران ایفا میکند. تصویر سازی از موانع زبانی عبور میکند و برای مردم لذت بخش تر و آسان تر از عناصر دیگر در صفحات وب است. در سال جاری تصویرسازی دوباره مد شده است. در قسمت های مختلف یک وب سایت همچنان تصاویر برای انتقال اطلاعات بسیار حائز اهمیت هستند.
بنابراین همیشه یک ایده خوب برای استفاده از تصاویر تولید شده وجود دارد. از طرفی دیگر آنها روشی عالی برای نشان دادن نشان تجاری هستند. تصویر سازی ایده های شرکت شما را قدرتمند و برجسته کرده و ارتباط شما را با مخاطبان هدف تان تقویت میکند. استفاده از تصویر سازی به خصوص زمانی که از تصاویر معمولی خسته شده اید، بسیار ارزشمند است.
۵. استفاده از تصاویر سه بعدی
از سال گذشته برندهایی مانند Nike و Reebok به طور فعالانه شروع به استفاده از تصاویر سهبعدی کردهاند.بنابراین به گرافیک های خود صدا ها و عناصر مختلف دیگری را اضافه کرده اند. سال ۲۰۱۹ تصاویر سه بعدی به بخش بزرگی از دنیای طراحی وب تبدیل شده اند.
عناصر سهبعدی به دنیای واقعی یادآوری میکنند، آنها میتوانند ما را به آینده و یا سیارات دور ببرند .تصاویر سه بعدی به شما این امکان را نمیدهند که احساسی واقعی را تجربه کنید. ما معتقدیم که با استفاده از تصاویر سه بعدی کاربران میتوانند در آسانتر از فروشگاه های اینترنتی خرید داشته باشند.
۶. طراحی برای دستگاه های موبایل
تلفن های هوشمند روز به روز محبوبت بیشتری بدست می آورند. به گفته Statista ، فروش جهانی دستگاههای تلفن همراه سالیانه به حدود ۱.۵۶ میلیارد دستگاه میرسد. مردم زیادی هستند که ترجیح میدهند که به جای رومیزی و تبلت ، وب سایت شما را در گوشی خود مرور کنند.
بنابراین ، طراحی وب سایت برای دستگاه های موبایل باید اولین اولویت شما باشد.این روند نحوه طراحی وب سایتها نیز را تغییر داده است. در زمان طراحی برای دستگاه های تلفن باید موارد زیر را در نظر بگیرید :
- طراحی برای تلفن همراه باید تا جای ممکن ساده باشد
- تنها عناصر مورد نیاز را حفظ کنید
رویکرد طراحی نسخه ای از سایت برای تلفن های همراه به منظور رفع نیاز های کاربران تلفن همراه اعمال میشود. این کار بر تعداد بازدیدکنندگان سایت شما تاثیر میگذارد ، سئو شما را بهبود میبخشد در نتیجه ترافیک بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.
۷. تعاملات و یا انیمیشن های میکرو
تعاملات ریز و یا Micro-interactions ، انیمیشنهای کوچکی هستند که بازخورد کاربر را دریافت میکنند. آنها تقریبا ً نامریی هستند ، اما توجه را به سمت خود جلب میکنند و بسیار برای طراحی عالی هستند.
تعاملات میکرو باعث میشوند برند شما نسب به دیگران متمایز شود، چون در این صورت وب سایت شما مطمئنا ً کاربر پسندانه خواهد بود. آنها همچنین به درک کاربران از وب سایت کمک میکنند و محصول شما را قابلاستفاده تر میکنند، در نتیجه حفظ و نگهداری را ارتقا میدهند.
نتیجهگیری
طراحی وب دارای روند های زیادی است که به طور مداوم در حال تغییر هستند . با این حال ، یک وب سایت منظم و مرتب بهترین تجربه را برای شما رقم خواهد زد. سعی کنید قابلیت خواندن را در وب سایت خود ارتقا دهید، در این صورت مطالب وب سایت شما برای کاربران قابل درک خواهند بود. وب سایت خود را جذابتر کنید در این صورت کاربران وقت بیشتری را در وب سایت شما صرف خواهند کرد.
منبع: لرن سورس